איך מרחיקים יונים בצורה הטובה ביותר?

באופן כללי גם אתם בוודאי מסכימים שיונה היא חיה חביבה. מעבר להיותה סמל לשלום, בזכות עלה הזית המוכר בפיה בכל פנטזיה לקץ המלחמות, היא גם ציפור שנתפסת כלא מזיקה, וכאם טובה לצאצאיה. אלא שאת הקן שלה היא בוחרת לרוב לבנות דווקא על אדן דירתכם או על גג הבית, מה שעשוי להוביל להופעתן של מחלות, וזאת עוד מבלי להתייחס למטרדים כמו רעש ולכלוך. כל מי שסובל מבעיית יונים אשר מקוננות על גג ביתו, באדני החלונות ובמסתור הכביסה בביתו – יודע שלא ניתן לקיים חיים בדו קיום עם היונים, בעיקר משום שהן מובילות לבעיות שונות. בין הבעיות הללו ניתן למנות את הלכלוך שמופיע כתוצאה מצואת היונים, מהנוצות שלהן או משאריות הענפים בהם נעזרו כדי לבנות את הקן. יתרה מכך, הקינון שלהן על חוטי הכביסה מונע את האפשרות לתלות כביסה לייבוש, וגם הריהוט בסביבה הקרובה בוודאי מתלכלך. לצד כל אלה יש להתייחס גם למפגעים הנובעים מריחות רעים (לשלשת יונים היא לא הניחוח האידאלי לבית), מזיהומים אפשריים וכינים, וכן מרעש לא מאוד נעים שבוקע מכיוון הקן.

הרחקת יונים באמצעות רשת

אחת הדרכים האפשריות להרחקת יונים היא התקנת רשתות. בעזרת הרשתות תוכלו לחסום את הכניסה של היונים למבנה, למנוע הצטברות לכלוך ולשלשלת וגם להוריד את הסיכוי להתפרצות מחלות ווירוסים. אנשים רבים מאמינים שפעולות כמו סילוק מזון או ביצים יחוללו שינוי אבל בפועל הן יעילות רק לטווח הקצר מבלי לחולל שיפור משמעותי ואמיתי. במקביל קיימות כיום גם שיטות טקטיות לא אלימות למניעת קינון של יונים. השיטות מתאימות עבור הרחקת יונים במקומות שאינם רצויים לאנשים והן מוכיחות את עצמן בטווח הקצר והארוך. אחת השיטות הכי טובות עבור הרחקת יונים היא חסימה. רשתות לחסימת נקודות רגישות במבנה יעילות גם לגישה לחבלי הכביסה, הן מתאימות לגגות ולמרפסות ואפשר להשתמש בהם בכוכים ובמרזבים, וישנן חברות אשר מציעות כיסוי מבנים שלמים וחסימת האנגרים ומחסנים המשמשים את הסקטור העסקי והתעשייתי. הרשת מיוצרת מפלסטיק או מפלדה, רשתות פלסטיק נוטות לסבול מבלאי מואץ, ולכן מומלץ להשתמש מרשת פלדה. יש להתקין את הרשתות במקומות שבהם אין קיני יונים ובמידת הצורך לפנות אותם בזהירות. התקנת רשת נגד יונים לא אמורה לגרום להשמדתם. השיטה היא אמצעי הרחקת יונים ולכן השימוש ברשתות פלדה גם מונע בלאי והסתבכות של יונים.

כיצד מרחיקים את היונים מסביבת המחייה?

* חסימה – חסימות מיוחדות לנקודות במבנה שמושכות לרוב יונים מגלות יעילות מפתיעה. החסימה מתבצעת בעזרת אנשי מקצוע שמכירים את הרגלי הקינון של היונים, את הנטייה ואת ההעדפות שלהן בסביבת מחייה של בני אדם.

* תכנון נכון של המבנה והבנייה – התמודדות עם היונים מחייבת הקדמת תרופה למכה. בשיטה הזו ניתן לתכנן בצורה הנכונה את המבנה ואת הבנייה.

השארת תגובה