איך אפשר להפטר מפשפשים?

אם אתם סובלים מגירודים בגוף, מרגישים עקיצות בגוף, אם חיות הבית שלכם מתגרדות, או אפילו אם הבחנתם בחרקים קטנים ללא כנפיים שמסתובבים בבית ובעיקר בין המצעים והמיטות – ייתכן מאד כי יש לכם בבית פשפשים. אבל מהם פשפשים? כיצד מדבירים אותם? ואיך מתמודדים. כל המידע בהמשך.

לפני הכל חשוב לדעת – מהו פשפש?

חרק זה הינו טפיל והוא כזה שניזון מדם של בעלי חיים ודם בני אדם. הפשפשים הינם חרקים חסרי כנפיים אך הוא מצליחים להכנס לבתים ודירות תוך שהגורמים שמושכים אותם הם בעיקר מזרונים, מצעים שמיכות ומיטות. הפשפשים מתמקמים בכל מקום שבו יש לחות או בד והם עוקצים מגרדים ויכולים לגרום לנזק בטווח הרחוק.

אז כיצד מדבירים פשפשים?

פשפש הינו חרק נפוץ במיוחד ולשם כך מתבצעת הדברת פשפש המיטה בכמה וכמה שיטות וזאת על ידי מדבירים מקצועיים בלבד.

כיום ישנן כמה סוגי הדברה ביניהן:

הדברה כימית – הדברה מסוג זה נחשבת אבסולוטית ויעילה וזאת משום שהיא מתבצעת על ידי ריסוס חומרים כימיים. החומרים המרוססים ברחבי המבנה מאפשרים גם הדברת פשפשים, וגם הדברה כללית נגד מגוון סוגי חרקים. הדברה זאת נחשבת יעילה אך יש לבצע אותה בשטח פנוי מבני אדם ובעלי חיים שכן מדובר בחומרים רעילים המפוזרים ברחבי הבית.

הדברה באמצעות קיטור יבש – דרך נוספת לבצע הדברת פשפש המיטה היא באמצעות קיטור חם. בצורה זאת ניתן ללא חומרי הדברה לבצע שאיבה של הבית המיטות המזרונים והמצעים ולאחר מכן על ידי קיטור חם לבצע חיטוי וניקוי של כל החלל כולל אלמנטים שמצאתם על גביהם  פשפשים. בנוסף חשוב לדעת כי קיטור מנקה בצורה טובה יותר את המצעים והמיטות וזאת משום שהוא אינו מרטיב אותם, אלא רק מחטא ומנקה אותם על ידי אדים חמים.

הדברת פשפשים עם קור – כדי להדביר פשפשים ניתן לבחור גם בהדברה באמצעות קור. הדברה מסוג זה נעשית באמצעות קירור שלל החפצים שעליהם התגלו פשפשים. שימוש בקור והקפאה מקפיא את הפשפשים שסובלים מקור ובכך ממגר אותם ומסייע להשמדתם.

לסיכום, אם אתם רוצים לבצע הדברת פשפש המיטה, חשוב להתקשר לאנשי המקצוע ולהתייעץ עמם, ולאחר מכן להבין איזו שיטת הדברת פשפשים היא המועדפת עליכם מכל.

השארת תגובה