עוברים משרד? נקודות למחשבה

אחרי תקופה ארוכה שבה עבדתם מהבית או הסתפקתם במשרד קטן במרכז המסחרי הלא-מאוד-פעיל, העסק שלכם מתחיל לגדול. בהתאם, אתם גם מגייסים עובדים שיעזרו לכם להשתלט על העומס ולהגדיל הכנסות. לצד היתרונות הרבים (והמשמעות החיובית) חשוב לזכור שהעברת המשרד היא משימה שעשויה להיות יקרה למדי. העלות המרכזית היא לרוב ההובלה עצמה, אבל גם שם יש לכם דרך טובה לחסוך כמה שקלים. אז איך תעשו את זה נכון? טיפים חשובים לפניכם, והם בהחלט יכולים להתברר כחסכוניים להפליא.

אספו מספר הצעות מחיר

כשאתם עורכים קניה גדולה של מוצר חשמלי ואפילו רכב, אתם בדרך כלל משווים  מחירים. אתם יודעים בדיוק מה אתם צריכים ומנסים לברר מה האפשרויות שלכם וכמה זה יעלה לכם בכל חנות או סוכנות. באופן דומה מומלץ לפעול גם בנושא הזה, ולכן הצעד הראשון הוא בחינת השוואות מחיר. אפשרות אחת שעומדת בפניכם היא לערוך סקר שוק, לאסוף שמות של חברות ולקיים שיחות טלפון עם כל אחת מהן. אפשרות נוספת והרבה יותר מהירה היא לחפש שירותי הובלות משרדים בגט מובינג. כך תדעו בדיוק כמה זה יעלה לכם ומה הדרך הטובה ביותר מבחינתכם. כך או כך, סקר השוק הזה הוא קריטי משום שזו הדרך האידאלית להבין לקראת מה אתם הולכים וכמה בדיוק זה יעלה.

הגדירו תקציב וחלקו אותו לסעיפים

אתם יודעים בדיוק מה אתם צריכים לעשות וגם מה התקציב שעומד לרשותכם. אין אדם שמכיר יותר טוב את העסק, את הצרכים שלו ואת הציפיות שלכם. זה הזמן להגדיר באופן ברור מה צריך לעשות (לארוז, לקנות, להוביל, לפרוק, לטפל ברשת ולדאוג להתקנת מחשוב) וגם עם מי צריך לדבר (טכנאים, מובילים, חברת ניקיון). לצד רשימת המשימות הגדירו תקציב ייעודי לצורך המעבר, תקציב שאינו כולל את דמי השכירות או את מיסי העירייה שתשלמו ממילא מדי חודש, אלא את עלות המעבר עצמו. רק לאחר שתקצו סכום ריאלי תוכלו לחלק את העוגה טוב יותר. כעת תוכלו לדעת אם יש לכם תקציב לשירותי אריזה או שמא תעדיפו שכל עובד יארוז את המשרד שלו בעצמו, וגם אם יש לכם תקציב לשדרג את המדפסת או לקנות ריהוט חדש. תכנון הוא תמיד סוד הקסם, וכשמדובר בניהול תקציב של פרויקט רגיש ומורכב כל כך – זה נושא חשוב עוד יותר.

השארת תגובה